loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 573 جمعه 04 دی 1394 نظرات (0)

موس کیک ایتالیایی,دسر ایتالیایی,موس کیک پسته و گیلاس

 

اسپامونه Spumone یا اسپامونی spumoni یک بستنی ایتالیایی است که در چند لایه با رنگها و طعم ها متفاوت ساخته میشود و معمولا حاوی میوه و آجیل است .

موس کیکی که در این مقاله از آکاایران بهتون آموزش میدیم از نظر ظاهری مشابه بستنی اسپامونی ایتالیاییه برای همین اسم موس کیک اسپامونی رو براش انتخاب کردیم .

براتون یه موس کیک خوشمزه سرد تابستونی در دولایه با طعم و رنگ متفاوت پسته و گیلاس داریم .

موس کیک اسپامونی

یک موس کیک 18 یا 20 سانتی برای 12 نفر 

زمان آماده سازی : 1 ساعت و 15 دقیقه

زمان نگهداری در یخچال : 4 – 5 ساعت

مواد لازم برای لایه موس کیک گیلاس

پودر ژلاتین

10 گرم

آب گیلاس

2 ق غ

زرده تخم مرغ

3 عدد

شکر

نصف فنجان

شیر

نصف فنجان

شکلات سفید رنده شده

225 گرم

عصاره بادام

1 ق غ

روغن بادام

یک چهارم ق غ

رنگ خوراکی صورتی

 

گیلاس خرد شده

25 عدد

خامه فرم گرفته

1 و نیم فنجان

مواد لازم برای لایه موس کیک پسته

پودر ژلاتین

1 ق غ

آب سرد

2 ق غ

زرده تخم مرغ

1 و نیم ق غ

شکر

یک چهارم فنجان

شیر

یک چهارم فنجان

شکلات سفید رنده شده

115 گرم

پودینگ پسته فوری

3 ق غ

رنگ خوراکی سبز

 

خامه فرم گرفته

1 فنجان

 

طرز تهیه :

یک قالب کمربندی را کامل چرب کرده و کف و دیواره هایش را با کاغذ پوستی بپوشانید .

پودر ژلاتین را روی آب گیلاس پاشیده و 1 دقیقه بگذارید نم بکشد.

تخم مرغ و شکر را به آن ها اضافه کرده هم بزنید سپس شیر را اضافه کرده کاملا مخلوط کنید و روی شعله متوسط 7 – 10 دقیقه مدام هم بزنید تا غلیظ شود به طوری که به پشت قاشق بچسبد سپس شکلات سفید را اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود و از روی حرارت برداشته کناری بگذارید تا تقریبا شود .

عصاره ، روغن بادام و رنگ خوراکی را اضافه کرده کاملا مخلوط نمایید در آخر تکه های گیلاس را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید که گیلاس ها له نشوند.

خامه را در آخر به این ترکیب اضافه کرده و مخلوط نمایید .

ترکیب موس گیلاس را داخل تابه ریخته یکی دو ضربه به کف ظرف بزنید که اگر جایی هوا مانده بود پر شود روی ظرف را کاملا صاف کرده و در فریزر بگذارید تا سرد و سفت شود ولی مراقب باشید که یخ نزند .

برای تهیه لایه موس پسته :

پودر ژلاتین را روی آب پاشیده و بگذارید 1 دقیقه نرم شود سپس زرده تخم مرغ و شکر را اضافه کرده هم بزنید . شیر را اضافه نموده مخلوط کنید و روی شعله متوسط به مدت 5 – 7 دقیقه مدام هم بزنید تا غلیظ شود و به پشت قاشق بچسبد سپس شکلات را اضافه نموده هم بزنید تا ذوب شود .

ترکیب را از روی حرارت برداشته پودر فوری پدینگ پسته را با آنها ترکیب نموده و اجازه دهید سرد شود . زمانی که پودینگ تقریبا خنک شد رنگ خوراکی را به اندازه ی دلخواه خود به آن اضافه نمایید و در آخر خامه فرم گرفته را با این ترکیب مخلوط کنید و روی لایه گیلاس داخل قالب ریخته دوباره یکی دو ضربه به کف قالب بزنید تا حباب های هوا داخل موس خارج شود و قالب را به فریزر برگردانید .

بعد ازینکه موس کاملا در فریزر سرد شد یک حوله را در آب گرم خیس کرده آب اضافه اش را بگیرید و دور قالب موس بپیچید کمی که گرما به قالب دادید کمربند دور قالب را باز کنید و کاغذ پوستی های اطراف موس را جدا کنید .

موس را روی ظرف مورد نظرتان گذاشته و اگر جایی بین لایه ها فاصله ای وجود داشت با کمک یک کاردک گرم اصلاحش کنید .

دور موس کیک قسمت لایه پسته را با کمی خامه پوشانده و دور لایه گیلاسی را با کمی خامه سفید بپوشانید . روی سطح موس را بگذارید بدون خامه بماند تا رنگ سبز پسته ای اش را نشان دهید .

سپس با یک ماسوره ستاره ای دور لبه ی موس کیکتان را شکوفه زده و وسط هر کدام یک عدد گیلاس بگذارید و دوباره در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند و بعد سرو نمایید .

میتوانید برشهای موس کیک را همانطور یخ زده میل نمایید یا این که بگذارید به دمای اتاق برسد در هر دو حالت طعم بسیار خوشایندی دارد .

 

akairan.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94