loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 233 دوشنبه 30 آذر 1394 نظرات (0)

اتفاق-ویژه-لیونل-مسی-پرافتخارترین-آرژانتینی-تاریخ؛-تعظیم-افتخارات-به-سوپر-لئو

قهرمانی بارسلونا در جام‌جهانی باشگاه‌ها، بیست و ششمین جام معتبری بود که فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا آن را به ویترین افتخارات عریض و طویلش اضافه کرد.
به گزارش سایت نود، مسی ۲۵ جام از این مجموعه ۲۶ تایی را با باشگاه بارسلونا به دست آورده و یک جام ملی با تیم المپیک آرژانتین هم در کارنامه‌اش دارد؛ قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن. او حالا مقتدرانه، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ کشورش محسوب می‌شود. هرچند در کارنامه پر از جام مسی، کمبود جام‌های ملی به چشم می‌آیند و شاید این تنها نقطه ضعفش نسبت به لیست افتخارات دیگو مارادونا باشد؛ فوق‌ستاره‌ای که قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کرده اما مهم‌ترین جام فوتبال هنوز در لیست افتخارات مسی دیده نمی‌شود.
با همه این‌ها هفت قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در کوپا دل‌ری، ۶ قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا، چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و سه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، لیست پرو پیمانی است که بعید است هیچ فوتبالیستی به آن برسد.


جالب اینکه مسی در ۲۷ فینالی که در تورنمنت‌های مختلف با پیراهن بارسلونا تجربه کرده، ۲۳ گل برای این تیم زده؛ یک آمار باورنکردنی دیگر از فوق‌ستاره آرژانتینی. او با گلزنی در بازی امروز، یک رکورد دیگر هم ثبت کرد و تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شد که توانسته در یک سال، در هفت تورنمنت مختلف برای تیمش گل بزند.
او لیونل مسی است؛ بهترین فوتبالیست دنیا.

 

منبع: 90

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94