loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 257 سه شنبه 27 مهر 1395 نظرات (0)

مهاجم رئال مادرید با رکورد 100 گل در بازی‌های اروپایی تنها دو گل فاصله دارد.

 

کریستیانو رونالدو

 

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، رئال مادرید امشب (سه‌شنبه) در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا میزبان لژیا لهستان است. کریستیانو رونالدو مهاجم تیم مادریدی امشب فرصت دارد تا دوباره رکوردشکنی کند. اگر بازیکن پرتغالی دو گل برابر لژیا به ثمر برساند، در رقابت‌های اروپایی 100 گله خواهد شد و اولین بازیکنی خواهد بود که به این رکورد می‌رسد.

رونالدو در 17 سالگی از اسپورتنیگ لیسبون جدا شد و به منچستریونایتد پیوست تا عناوینی را فتح کند. او زیر نظر سر الکس فرگوسن (سرمربی منچستریونایتد) جام‌های زیادی را در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان به دست آورد. همچنین توانست اولین توپ طلایش را در سال 2008 کسب کند اما آمارش در گلزنی خیلی خوب نبود و در هفت فصل حضورش در اولدترافورد (2003 تا 2009) در مسابقه‌های اروپایی تنها 16 گل به ثمر رساند. 15 گل در لیگ قهرمانان و یکی از آن‌ها در مرحله پلی‌آف به ثمر رسید.

مهاجم پرتغالی اما در مادرید شرایط متفاوتی را سپری کرد و توانست بیش از 80 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت برساند. به این آمار باید دو گلی که برابر سویا در سوپرجام اروپا در سال 2014 به ثمر رساند را اضافه کرد. در مجموع رونالدو 98 گل به ثمر رسانده است و فرصت دارد دوباره تاریخ‌سازی کند. رونالدو برابر لژیا ورشو که تیم ضعیف‌تری از مادرید محسوب می‌شود، می‌تواند گلزنی و افتخاری دیگر را به نام خود ثبت کند.

او این رکورد را در 137 بازی به ثبت خواهد رساند. پشت سرش لیونل مسی قرار دارد اما مهاجم بارسلونا آمار بهتری دارد. بازیکن  آرژانتینی 89 گل را در 111 بازی به ثمر رسانده است (میانگین 0.8) اما رونالدو در یونایتد میانگین گل‌هایش در هر بازی 0.27 بود. این در حالی است که در مادرید این میانگین را بهبود بخشید و در 77 بازی، 80 گل به ثمر رساند.

سومین نفر در این جدول، دوباره یک مادریدی است. رائول گونسالس که سال 2010 رئال مادرید را ترک کرد در شالکه فرصت داشت آمارش را بهبود بخشد. او در مجموع  76 گل به ثمر رساند و میانگین 0.48 را به ثبت رساند.  10 بازیکن برتر در این جدول گرد مولر با 69 گل در 77 بازی( میانگین 0.89 )حضور دارد. دهمین نفر در این فهرست نیز یک پرتغالی است. اوزه‌بیو در 75 بازی 57 گل به ثمر رساند (میانگین 0.76). 

امشب می‌تواند شب بزرگی برای رونالدو باشد.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94