loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 199 سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

لسترسیتی این روزها طرفدارهای زیادی پیدا کرده است آنها حالا نمادی هستند برای کسانی که معتقد هستند موفقیت تنها با پول به دست نمی آید. لسترسیتی این روزها محبوب ترین تیم فوتبال جهان است.


1458021035832_a.espncdn.comrww.jpg

 

به گزارش ایسنا، وقتی مارک کلاتنبرگ به نشانه پایان بازی چلسی و تاتنهام در سوت خود دمید، به منزله پایان یک ماموریت غیر ممکن برای یک تیم بود. صحبت از لسترسیتی است. تیمی که فصل گذشته تا هفته های آخر گزینه اول سقوط به دسته پایین تر بود، توانست با خوش شانسی و البته روند خوب در هفته های آخر، در لیگ برتر بماند و این فصل قهرمان لیگ برتر شود.

 

لسترسیتی یا همان روباه‌های فوتبال انگلیس، فصل قبل شروع خیلی بدی در لیگ برتر داشتند. ستاره این تیم، استبان کامبیاسو بود که در اینتر روزگاری خوش درخشیده بود و از دید هواداران بهترین بازیکن لسترسیتی نیز معرفی شد. خیلی به او اصرار شد که در تیم بماند ولی او ترجیح داد به لیگ یونان برود و پیراهن المپیاکوس را به تن کند. معلوم نبود اول فصل رانیری چه در سر داشت که گفت بعد از پپ گواردیولا، فکورترین مربی فوتبال جهان است.

 

رسوایی در اردوی تایلند و اخراج چند بازیکن از جمله پیرسون، پسر سرمربی سابق لسرسیتی نیز یکی دیگر از اتفات تلخ برای این تیم بود. کلودیو رانیری که به شکلی عجیب از یونان برکنار شده بود، هدایت این تیم را بر عهده گرفت. یک عده جوان و چند بازیکنی که هیچ نام و نشانی نداشتند، در لسترسیتی جمع شده بودند. خرید بزرگ این تیم کریستین فوکس از شالکه و شینجی اوکازاکی بود.

 

 

قهرمانی لسترسیتی

 

جیمی واردی به هیچ وجه شناخته شده نبود. ریاض محرز از چندین تیم دیپورت شده بود و هیچ تیمی حاضر نبود با این بازیکن که بعدها بهترین بازیکن لیگ برتر شد، قرارداد امضا کند. روبرت هوث که همه او را بازنشسته می دانستند و بازیکنانی چون اولوا و البته کاسپر اشمایکل، پسر دروازه‌بان سابق منچستریونایتد، شاکله این تیم را تشکیل داده بود.

 

لسترسیتی در واقع از 9 دیدار آخر فصل قبل خود به 22 امتیاز رسید و تنها برابر چلسی ژوزه مورینیو شکست خورد. در واقع آنها در این فصل ادامه همان روند آخر فصل قبل خود را داشتند که به قهرمانی منجر شد. حالا روباه‌های فوتبال انگلیس و تیمی بی ادعا توانست به افتخاری بزرگ دست یابد و قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کنند. آیا آنها مثل بلکبرن که سال 95 قهرمان جزیره شد و بعد ها به دسته پایین تر سقوط کرد خواهد شد یا یک چلسی و منچسترسیتی جدید در فوتبال انگلیس متولد شده است؟ گذر زمان به این سوال پاسخ خواهد داد.

 

لستر حالا باید خود را برای آرزوهای بزرگتر آماده کند. رویاهایی شیرین‌تر مثل پخش موزیک لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه کینگ پاور آن هم برای تیمی که یکی از سرگروه های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده است.

 

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94