loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 283 جمعه 18 دی 1394 نظرات (0)

 

 به نظر شما زندگی روزمره یک مدل چگونه است؟ راشل وود، مدل و نویسنده، در مورد این حرفه خاص، اطلاعاتی به ما می‌دهد که ممکن است باعث تعجب‎تان شود! در اینجا به 10 نکته درباه مدل‌ها که شاید درباور عمومی غلط جا افتاده باشد، اشاره می‌کنیم.

مدل‌ها بی‌عیب و نقص نیستند

 بسیاری از تصاویری که ما بر روی مجله‌ها و سایت‌ها می‌بینیم، با فتوشاپ اصلاح شده‌اند. ظاهر طبیعی برخی مدل‌ها، ممکن است خیلی تغییر کند. ترفند‌هایی وجود دارد که تصویر بی‌عیب و نقصی از آنها به ما ارائه دهند. یک مثال می‌زنم: یک بار عکاسی، با یک چسب بسیار قوی، گوش‌های راشل را به پشت گوشش چسباند. چون به نظرش، گوش‌های او زیادی به چشم می‌آمده است!

مدل‌ها هم می‌توانند غذا بخورند!


ممکن است باورتان نشود، اما مدل‌ها فقط کرفس و انگور نمی‌خورند! بر خلاف آن چه که افراد فکر می‌کنند، بسیاری از آنها یک رژیم غذایی سالم دارند و گاهی اوقات، حتی می‌توانند یک همبرگر یا یک میلک شیک بخورند.

آنها همیشه پول عکس‌هایی  که می‌اندازند را نمی‌گیرند
راشل وود می‌گوید: یکی از بی‌عدالتی‌ها در حق مدل‌های تازه کار این است که به آنها پولی پرداخت نمی‌شود. برای آنها به جای دستمزد، آلبوم عکسی تولید می‌شود، یا پول لباس‌هایشان را حساب می‌کنند. اما متاسفانه گاهی اوقات، هیچ چیز به آنها نمی‌دهند.

سئانس عکاسی آنقدر هم جذاب نیست
تصویری که ما می‌بینیم، نتیجه نهایی است: زیبا و عالی. اما حقیقت چیز دیگری است. بسیاری از اوقات، مدل‌ها در سرما و یخبندان باید بیرون بیایند، یک پیراهن یا لباس کوتاه به تن کنند و عکس بگیرند. و گاهی اوقات، در گرمای 30 درجه، مجبور می‌شوند یک پالتوی خز بسیار گرم به تن کنند. آنها در برخی شرایط خیلی خیلی سخت، ممکن است صد بار لباس‌های‌شان را عوض کنند و کار متوقف شود.

آنها همیشه باید مراقب باشند


مدل‌ها همیشه در رژه‎ها و فرش‌های قرمز، در بهترین حالت خود ظاهر می‌شوند تا در برابر دوربین‌های ریز و درشتی که دورتا دور آنها قرار می‌گیرد، بدرخشند. اما گاهی ممکن است کسی بخواهد از یک مدل در حالتی که اصلا آمادگی ندارد عکس بگیرد. مثلا یک بار راشل، در حالی که سوژه عکاسی یک مجله بوده، به همراه سایر مدل‌ها به رختکن می‌رود و در آنجا شخصی با دوربین‌های مخفی از آنها عکس می‌گیرد. ناخوشایند است، نه؟

لباس‌هایی که به تن مدل‌هاست، متعلق به آنها نیست
لباس‌های سفارشی که بر تن مدل‌ها می‌بینیم، به هیچ وجه متعلق به آنها نیست. ممکن است گاهی معجزه شود و لباسی با قیمت بسیار بسیار زیاد به مدلی فروخته شود. اما بیشتر مدل‌ها باید از لباسی که می‌پوشند، خداحافظی کنند.

مدل‌ها هر روز عکس نمی‌اندازند
بیشتر افراد فکر می‌کنند مدل‌ها، صبح تا شب، جلوی دوربین، مشغول فیگور گرفتن هستند. در واقع، بیشتر مدل‌ها به جز افراد خیلی معروف، کمتر این شانس را دارند که یک کار منظم داشته باشند. دوره‌هایی وجود دارد که هیچ خبری نیست و آنها مجبورند برای گذران زندگی، فعالیت‌های دیگری انجام دهند.

مدل بودن مستلزم هدر دادن زمان است
یک مدل عالی، باید یک زمان بی‌انتهایی را در انتظار بگذراند. انتظار برای آرایش مو، انتظار برای آرایش صورت، انتظار برای آماده شدن دکور، انتظار برای شروع رژه و ... . به همین دلیل است که مدل‌ها اغلب، یا تلفنی در دست دارند یا کتاب می‌خوانند. باید یک جوری سر خودشان را گرم کنند.

حقیقت آن چیزی نیست که ما فکر می‌کنیم
خیلی وقت‌ها، مدل‌ها به یک صحنه عکسبرداری می‌روند تا شاید، عکاس آنها را برای یک سئانس انتخاب کند. و گاهی اوقات، شرایط مناسبی به آنها پیشنهاد نمی‌شود.

مانکن‌ها در هر سن و سالی می‌توانند کار کنند
بر طبق عقیده‌ای رایج و غلط، یک مدل طراز اول، باید به نسبت جوان باشد. اما این طور نیست. همیشه موقعیت‌های زیادی برای یک زن پخته، که کلاس و ظاهر خود را به خوبی حفظ کرده باشد، وجود دارد. این را بدانید که هیچ گاه دیر نیست!


modeonline.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94