loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 355 یکشنبه 11 مهر 1395 نظرات (0)

برج ایفل در پاریس

هر کشوری برای خود یک هویت منحصربه فرد دارد که به آن می‌بالد و افتخار می کند. سپس برای نشان دادن این افتخار به جهانیان نماد و سمبلی برای خود برمی‌گزیند که همه جای دنیا آن را به آن نماد بشناسند. این نماد می‌تواند یکی از آثار باستانی آن کشور، یک معماری خاص و منحصر بفرد و یا عنصر طبیعی باشد. هر چه که هست آشنایی با این نمادها برای هر فردی خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سایت الی گشت برخی شهرها و کشورهایی که نمادی برای خود برگزیده اند را معرفی کرده است.

برج میلاد نماد شهر تهران، ایران

برج میلاد بلندترین آسمان ‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند جهان به شمار می‌رود. این سازه به خاطر ارتفاع بلند و ظاهر متفاوتش تقریباً از همه چشم‌اندازهای تهران نمایان است و در واقع یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

برج میلاد

برج ایفل نماد شهر پاریس، فرانسه

برجی فلزی در میدان شان‌ دومارس که مجاور رود سن واقع در شهر پاریس واقع شده است. برج ایفل امروزه تنها نماد پاریس نیست بلکه به نوعی نماینده کشور فرانسه به حساب می‌آید این برج پربازدیدترین بنای این کشور و یکی از شناخته‌ شده‌ترین بناهای دنیا است.

برج ایفل

کاخ کرملین نماد شهر موسکو، روسیه

یک قلعه تاریخی است به‌صورت مجتمع در قلب شهر مسکو پایتخت روسیه ساخته شده که به رودخانه مسکوا، میدان سرخ و باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال۱۴۸۷ میلادی به پایان رسید. نام این کاخ معروف، کرملین است که به زبان روسی معنای دژ می‌دهد. این کاخ از چهار قصر، کلیسا و دیوار کرملین به همراه برج‌های کرملین تشکیل شده ‌است.

کاخ کرملین

برج‌ های دوقلوی پتروناس نماد کوالالامپور، مالزی

این برج از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است که در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارد. ارتفاع این برج‌های دو قلو با احتساب آنتن بالای برج‌ ‌ها به ۴۵۲‌متر ارتفاع می‌رسد. هر برج ۸۸‌ طبقه دارد و جمعا ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال است. این دو برج از قسمت پایین به هم وصل هستند و پلی طبقات۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم وصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵‌متر و طول آن ۵۶ متر است.

برج های دو قلوی مالزی

مجسمه مسیح؛ نماد ریودوژانیرو، برزیل

مجسمه مشهوری است در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی نام دارد. این مجسمه با ۳۸‌ متر ارتفاع در سال‌۱۹۲۶ میلادی و در ارتفاع ۷۱۰‌متری از سطح زمانی در نوک کوه کورکووادو ساخته شد. 

مسجمه مسیح

اهرام ثلاثه نماد قاهره، مصر

مجموعه اهرام، در دوران مصر باستان ساخته شده که هم‌اکنون در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع است. هرم بزرگ جیزه در واقع تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان است. چندین هرم کوچک‌تر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰‌ سال پیش از میلاد نیز در همین منطقه واقع شده است.

اهرام مصر

برج ساعت بیگ‌بن نماد لندن، انگلستان

این بنا بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان است. پس از آن که کاخ وست‌منیستر، در یک آتش‌سوزی ویرانگر در ۲۲‌ اکتبر سال‌۱۸۳۴ میلادی از بین رفت، یک معمار معروف انگلیسی به نام چارلز باری، مجدداً ساخت این کاخ را آغاز کرد و یک برج ساعت در ضلع شمال شرقی کاخ در شهر لندن پایتخت انگلستان در نظر گرفت. البته زیر ‌بنای این برج به همراه ساختمان کاخ در سال‌۱۸۳۴ میلادی نهاده شد اما ساخت آن به ۱۳‌سال بعد یعنی در سال‌۱۸۵۶میلادی موکول شد.

برج ساعت

خانه اپرا نماد سیدنی، استرالیا

این بنا یکی از شاخص‌ترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو ساوت ولز کشور استرالیا قرار گرفته است. این بنا در ۲۰ اکتبر۱۹۷۳میلادی رسما توسط ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. «اپراهاوس» شامل ۵ سالن تئاتر، ۵ سالن تمرین نمایش، ۲سالن اصلی، ۱۰ رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه است.

سیدنی

تاج محل نماد آگرا، هندوستان

از پرآوازه‌ترین بناهای جهان بنای تاج محل است. این سازه آرامگاه زیبا و باشکوهی در نزدیکی شهر آگرا در ۲۰۰‌کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند قرار دارد و یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا محسوب می‌شود. این بنا به دستور شاه ‌جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به یاد همسر ایرانی‌ تبارش «ممتاز محل» بنا شده‌ است.

تاج محل

مجسمه خرس و درخت نماد مادرید، اسپانیا

سمبل شهر مادرید در کشور اسپانیا، مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام مادرونو است. این مجسمه ۲۰‌ تن وزن دارد و در میدانی با نام پوئرتادوسول قرار واقع شده است. نام این درخت که از میوه‌های آن مربا تهیه می‌شود به توت‌فرنگی ترجمه شده اما در اصل شیرین‌تر از توت‌فرنگی است.

مجسمه خرس و درخت

مجسمه آزادی نماد نیویورک، آمریکا

 مجسمه آزادی با رویه‌ای از مس پوشش یافته و در سال ۱۸۸۶میلادی به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا به‌عنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده ‌است. امروزه این مجسمه به عنوان نماد خوشامدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک آمده اند، درآمده است.

مجسمه آزادی

ایسنا

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94