loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 427 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

زیبایی فوتبال در به ثمر رسیدن گل است اما گاهی اوقات باید بهای زیادی را برای تماشای هر گل پرداخت کرد.

 

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از مارکا، هفته‌های اخیر در برخی از بازی‌ها، تماشاگران نسبت به قیمت بالای بلیت اعتراض کردند. در جام حذفی آلمان، هو‌اد‌ا‌ران بوروسیا دورتموند به نشانه اعتراض، 20 دقیقه دیرتر به ورزشگاه آمدند و توپ‌های تنیس را به زمین پرتاب کردند. منظور آنها این بود که برای تماشای ورزش گرانقیمتی همچون تنیس، به ورزشگاه نیامدند.

 

هو‌اد‌ا‌ران لیورپول نیز در یک بازی به قیمت بالای بلیت اعتراض کرده و در دقیقه 77 بازی، به خاطر افزایش بهای بلیت بازی‌های تیمشان به 77 پوند، ورزشگاه را ترک کردند. چند تیم اسپانیایی اما بهای بلیت زیادی ندارند اما باید دید تماشاگران برای تماشای یک گل، چقدر هزینه می‌کنند. با بررسی قیمت بلیت‌ها و تقسیم کردن آن به تعداد گل‌های به ثمر رسیده، عددی بدست می‌آید که مبلغ پرداختی هر تماشاگر برای دیدن یک گل است.

 

 

قیمت بلیت‌ها در اروپا

 

میانگین قیمت بلیت در لیگ برتر انگلیس، 55.45 یورو است. تماشاگران برای هر گل، نزدیک به 21.924 یورو هزینه می‌کنند. در سری A ایتالیا که بلیت‌ها ارزان‌تر است (47.38 یورو)، تماشای هر گل، 18.858 یورو خرج برمی‌دارد. میانگین قیمت بلیت در لالیگا اسپانیا بالاتر از ایتالیا و کمتر از انگلیس است (49.30) اما تماشاگران این کشور، درست همانند ایتالیایی‌ها برای یک گل هزینه می‌کنند. قیمت بلیت در لیگ آلمان نزدیک به بیست یورو با انگلیس تفاوت دارد. مردم این کشور برای تماشای هر گل تنها 12.861 یورو خرج می‌کنند.

 

طرفداران چلسی برای هر بازی از همه بیشتر هزینه می‌کنند. میانگین قیمت بلیت 88.50 یورو است اما هزینه هر گل برای کسانی به ورزشگاه امارات می روند، بیش از دیگر تیم ها است (40 یورو). بازی‌های این تیم به خاطر گل‌های کم (13 گل در 26) جذابیت زیادی ندارند. این در حالی است که بهای بلیت 79 یورو است. در مقابل ارزش هر گل بورنموث تنها 14.81 یورو است.

 

 

قیمت بلیت‌ها در اروپا

 

میلان با اختلاف زیادی نبست به دیگر تیم‌های سری A قرار دارد. هر هوادار باید برای تماشای بازی تیمش نزدیک به 95 یورو خرج کند. طرفداران تیم همشهری (اینتر‌ی‌ها) 30 یورو کمتر هزینه می‌کنند. به همین نسبت نیز تماشای هر گل برای میلانی‌ها بیش از دیگر تیم ها هزینه‌بر است (36.51 یورو) و با فروسینونه (8.60 یورو) قابل مقایسه نیست.

 

در لالیگا قیمت بلیت‌های بارسلونا و ر‌ئال‌ ماد‌رید تفاوت چندانی باهم ندارد (96 و 93 یورو). اتلتیک بیلبائو با 85 یورو پس از این دو تیم قرار دارد. مولینون بهترین ورزشگاه در تیم‌های لالیگا اسپانیا است که برای هرگل تنها 9.7 یورو هزینه می شود. ویسنته کالدرون با 34 یورو گران‌ترین محسوب می‌شود اما ارزش گل‌های بارسلونا 22.69 یورو و مادرید 19.93 یورو است.

 

 

قیمت بلیت‌ها در اروپا

 

در نهایت بوندسلیگا که هر ساله به تعداد تماشاگرانش در ورزشگاه افزوده می‌شود، وضعیت بهتری نسبت به دیگر لیگ ها دارد و هزینه کمتری برای تماشای بازی‌ها پرداخت می‌شود. نه به این خاطر که مهاجمان این تیم‌ها بیشتر گل می‌زنند، بلکه قیمت بلیت‌ها نسبت به سه لیگ دیگر خیلی ارزان‌تر است. بهای بلیت بایرن مونیخ، تیم ثروتمند آلمان 52.50 است. طرفداران کلن باید 21.21 یورو برای هر گل خرج کنند اما هو‌اد‌ا‌ران دارمشتات تنها 16.50 هزینه می‌کنند که از تمام تیم‌های حاضر در سه لیگ ذکر شده کمتر است.

 

 

قیمت بلیت‌ها در اروپا

 

در میان چهار لیگ ذکر شده، هو‌اد‌ا‌ران آرسنال بیشترین هزینه را برای تماشای یک گل پرداختند، (39.50 یورو). پس از این تیم میلان (36.51)، اینتر (34.29)، منچستریونایتد (34.20)، اتلتیکو (34.05)، لاس پالاماس (30.78) اتلتیک بیلبائو (30.16) قرار دارند و تماشاگران فروسینونه با 8.60 یورو از همه کمتر خرج کردند.

 

رئال مادرید بیشترین گل را در میان دیگر تیم های حاضر در این چهار لیگ به ثمر رساند، 61 گل را وارد دروازه حریفان کرد و میانگین بهای بلیت سانتیگو برنابئو 93 یورو است. پس از رئال، بوروسیا مونشن‌گلادباخ (40 گل 27.25 یورو)، منچسترسیتی (52 گل 64 یورو)، سمپدوریا (42 گل 47.50 یورو) بیشترین گل‌ها را در لیگ‌های خود به ثمر رساندند.

 

 

قیمت بلیت‌ها در اروپا

 

با توجه به این آمار، یک سوال باقی می‌ماند و آن اینکه آیا ارزش دارد برای تماشای فو‌تبا‌ل این مقدار هزینه کرد؟

 

زیبایی فو‌تبا‌ل به گل است. تماشاگران با به ثمر رسیدن گل به وجد می‌آیند و پس از این بررسی مشخص شد بهایی که در اسپانیا و انگلیس پرداخت می‌شود، راضی کننده نیست اما زمانی که نفس‌ها پیش از شروع بازی حبس می‌شوند و این احساس تا هنگام خروج از ورزشگاه ادامه پیدا می‌کند، تماشای فو‌تبا‌ل از نزدیک همانند یک تجربه خاص جریان خواهد داشت.

 

 

ایسنا

برچسب ها اخبار ورزشی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94