loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 285 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)

سرمربی-موفق-فدراسیون-کفاشیان-قول-نمی-دهم

 تيم ملي فوتسال كشورمان پس از ۶ سال ناكامي توانست بار ديگر قهرماني آسيا را تجربه كند.

 به نقل از خبرآنلاین، تیمی جوان با یک مربی داخلی موفق.به اين بهانه با محمد ناظم‌الشريعه سرمربي تيم ملي فوتسال گپ زديم كه از نظرتان مي‌گذرد.

* برخلاف آنچه گفته بوديد همگروه‌هاي ما تيم‌هاي قدرتمندي نبودند!

من اين حرف را قبول ندارم. چون ما با تفاضل گل زياد مي‌برديم نبايد بگوييم حريفانمان ضعيف بودند. ما كاري مي‌كرديم كه حريفان‌مان در چند دقيقه ابتدايي ۲، ۳ گل مي‌خوردند و در اين شرايط هيچ كاري نمي‌توانستند بكنند. همين عراق كه از ما ۱۳ گل  خورد ازبكستان را به شدت آزار داد يا اردن در يك بازي بسيار نزديك به عراق باخت.

* قبول داريد كه با شكست ژاپن تا فينال شرايط ايده‌آلي داشتيم؟

البته قرقيزستان حريف آساني نبود و ديديد كه ژاپن را بردند. آنها يك مربي روس داشتند و كار كرده بودند. ما فكر مي‌كرديم به لبنان بخوريم و در برهه‌اي تصور بازي با عربستان را مي‌كرديم. واقعيت اين است كه ما منتظر ژاپن در نيمه‌نهايي بوديم و براي آنها برنامه داشتيم اما ته دلمان از حذف آنها خوشحال شديم.

* شما كه از نزديك مسابقات را ديديد علت ناكامي ژاپن را چه مي‌دانيد؟

ما قبل از سفر به ازبكستان بازي‌هاي اين تيم را آناليز كرده بوديم. فوتسال ژاپن مبتني بر سرعت است اما در اين دوره كُند شده بودند و ويتنام هم از همين كندي آنها سود برد. ژاپن بايد تغيير نسل بدهد. به نظرم ويتنام حقش بود كه اين بازي را ببرد. هر چند شانس هم با آنها يار بود.

* چرا بازي فينال براي ما گره خورد و شادابي گذشته را نداشتيم؟

مطمئن باشيد اگر قبل از فينال با ازبكستان بازي مي‌كرديم نتيجه فرق مي‌كرد. شرايط بازي فينال و استرسي كه به خاطر قهرمان نشدن در ساق بازيكنان ما بود تأثير زيادي داشت. ضمن اينكه بيش از ۶ هزار نفر در سالن بودند كه به طرز عجيبي تيمشان را تشويق مي‌كردند كه من در هيچ جا نديده بودم البته ازبكستان خيلي خوب پيشرفت كرده و در جام جهاني قدرت اين تيم را خواهيد ديد اما باز هم با فوتسال ما فاصله دارند.

* از عملكرد دفاعي تيم ملي انتقاد شده و اينكه در فاز دفاعي مشكلاتي داريم؟

قبول دارم كه بايد كارهاي دفاعي را استحكام بدهيم و تا جام جهاني فرصت داريم اما فراموش نكنيد براي بازي‌هاي آسيايي فقط ۲۳ روز وقت داشتيم كه زمان خيلي كمي بود و بايد روي آسيب‌ديدگي بازيكنان، ريكاوري بازيكنان كه يك ليگ دشوار را پشت سر گذاشتند، آماده‌سازي بدني آنها و كارهاي تاكتيكي كار مي‌كرديم كه دشوار بود البته اگر زمان داشته باشيم اين تيم به ايده‌آل من نزديك‌تر خواهد شد.

* الان همه حرف از حضور فوتسال در جمع ۴ تيم جام جهاني مي‌زنند. شما اين پتانسيل را در تيم ملي مي‌بينيد؟

الان من نمي‌خواهم چيزي بگويم كه توقعات بالا برود. با اين شرايط و بدون بازي تداركاتي خوب و مشكلاتي كه هست هيچ قولي نمي‌دهم. رفتن روي سكو در جام جهاني نياز به هزينه مالي و حمايتي بيشتري دارد. خوشبختانه اهالي فوتسال، رسانه‌ها و صداوسيما حمايت خوبي از ما كردند اما فدراسيون و وزارت ورزش بايد بيشتر حمايت كنند و از لحاظ مالي هم بيشتر هزينه كنند. ما ۶ بازي انجام داديم و هر بازي ۹۰ دقيقه روي آنتن بوديم و در هر بازي بدون استرس مردم را شاد كرديم كاري كه در فوتبال نمي‌بينيم و اين شاد كردن مردم و خوشحالي آنها ارزشمند است و بايد براي آن بيشتر سرمايه‌گذاري كرد.

 

90tv.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94