loading...
مجله پارس پارمیس
MRsys بازدید : 207 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

سرمربی کنونی ر‌ئال‌ ماد‌رید در سال 2004، بهترین دوران تیم والنسیا را رقم زد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

 

به نقل از آس، والنسیا امشب (یکشنبه) در هفته‌ هجدهم لالیگا اسپانیا میزبان ر‌ئال‌ ماد‌رید است.

 

رافائل بنیتس پس از یازده سال دوباره به مستایا برمی‌گردد. در اینجا بود که رویای والنسیا به حقیقت پیوست. این تیم به همراه بنیتس، فاتح لالیگا شد.

 

آخرین باری که به این عنوان رسیده بودند به سال 1971 بازمی‌گشت. سرمربی اسپانیایی در سال‌های 2002 و 2004 قهرمانی در لیگ را به همراه او والنسیا جشن گرفت.

 

همچنین در سال 2004 جام یوفا را بالای سر بردند و رافا تبدیل به تنها سرمربی تاریخ والنسیا شد که فاتح بیشترین جام در این باشگاه شده است.

 

 

بنیتس

 

خوان سانچس، بازیکن پیشین والنسیا درباره بنیتس خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: در اولین گفت‌و‌گوهایش با بازیکنان به چشمان ما نگاه کرد و گفت می‌توانیم در لالیگا قهرمان شویم. ما فکر کردیم او دیوانه است.

 

میستا، دیگر بازیکن پیشین والنسیا گفت: راز موفقیت او این است که چشم بسته به کاری که انجام می‌دهد، ایمان دارد.

 

بنیتس سختگیری های تاکتیکی کلودیو رانیری و هکتور کوپر، سرمربیان پیشین والنسیا را ترفیع داد. او از بازیکنان تیمش همچون سانتیاگو کانیسارس، روبرتو آیالا، روبن باراخا، داوید آلبلدا، آمدئو کاربونی، ویسنته و پابلو آیمار، نهایت استفاده را برد.

 

بنیتس از سیستم چرخشی بهره برد و علاوه بر این که ر‌قا‌بت را در میان بازیکنان به وجود آورد. والنسیا در دوران او تیم حریف را تحت فشار قرار می‌داد. آلبرا در این‌باره گفت: همچون موتور، پرسرعت بودیم.

 

اما بنیتس در والنسیا همیشه آسوده خیال نبود. زمانی که به این تیم آمد یک مشاور درباره سرمربی اسپانیایی گفت: او یک مربی است یا قاتل؟

 

والنسیا دو بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید اما نتوانست قهرمان شود. بنیتس در 114 بازی، هدایت والنسیا در لالیگا را به عهده داشت. در 52 بازی دروازه تیمش باز نشد و 16 بازی را با نتیجه‌ یک بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت. تنها در دو بازی بیش از دو گل به ثمر رساندند. در سانتیاگو برنابئو چهار بر یک ر‌ئال‌ ماد‌رید را شکست دادند و بارسلونا را با نتیجه‌ سر بر یک در نوکمپ مغلوب کردند.

 

رافا اولین بار تنها با 52 گل زده فاتح لالیگا شد اما 27 گل دریافت کرد. در دومین فتح لیگ، قدرت دفاعی تیمش را حفظ کرد و با 27 گل خورده، فصل را به پایان رساند و رکورد گلزنی تیمش بهتر شدو به 71 گل رسید.

 

بازیکنانی که با او قهرمان شدند، او را خستگی ناپذیر عنوان می‌کنند. هیچ‌یک از آنان تمرینات او را فراموش نمی‌کنند. یک روز پس از بازی سه، چهار و تا پنج بار اشتباه‌های بازی قبل را تکرار می‌کرد. با این روش والنسیا فاتح دو جام در سال 2004 شد و فدراسیون تاریخ و آمار جهان والنسیا را بهترین تیم سال 2004 انتخاب کرد.

 

 ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
4/9/94